Recent Updates

WYSIWYG default value

a Tó története, a Terület bemutatása

Globális szabályozásaink…

Szeretnénk a Tisztelt Látogatókat tájékoztatni, hogy a Derítő-tó területe magánterület, (mint pl. az Önök kertje is) mely terület egészét teljesen saját forrásból tartjuk fenn (javítunk, üzemeltetünk, fejlesztünk, füvet nyírunk, szemetet szedünk, áram- és csatornadíjat fizetünk, alkalmazottakat foglalkoztatunk… stb),  magunknak és Horgásztársaink, valamint  kedves családjuk számára.
Magánterületünk nem turistalátványosság. Szándékosan nem hirdetünk és célirányosan nem is invitálunk a területre olyan látogatókat, akik nem horgásznak, nem szándékozik legalább néhány családtag horgászni, faházat bérelni.
A magánterületünk Tulajdonosa ugyanakkor jelenleg is saját szabályozással megengedi mindazoknak a látogatóknak is, akik nem horgásznak (ha éppen nincs felújítási munka a területen), hogy a területen tartózkodjanak térítés ellenében, a tavat körbesétálják gyalogosan , DE kerékpározni és horgászattól eltérő, más sportot űzni a magasparton nem szabad!
Felhívjuk a figyelmet arra, hogy szabályozzuk és tiltjuk az egyes részek látogathatóságát, kijelöltük és meghatároztuk a magánterületre való jogos belépés pontjait és fejlesztéseink során kihagytuk és elkerültük azokat az útvonalakat, ahol a korábbiakban ellenőrizetlenül és szabálytalanul léptek be a magánterületre, folytattak romboló és ártó tevékenységet, okoztak nekünk anyagi kárt folyamatosan.
Nyomatékosan felhívjuk a figyelmet arra, hogy használják a terület kijelölt be- és kilépési pontjait, engedéllyel és jogszerűen csak azokon keresztül lehet jogkövetkezmények nélkül belépni a területre, majd elhagyni azt.

Szabályozásunk kiterjed az alábbiakra is…

• Nem engedélyezett bármely stég, horgászállás területére fellépni, rámenni, akár csak egy fotó erejéig sem, hiszen mind magántulajdon!
    Csak külön támogatói jeggyel van erre mód és lehetőség és csak azok esetében, melyek “SZABAD STÉG” -ként vannak megjelölve, máshogy nem engedélyezett ezekre rálépni, felmenni, egy fotó erejéig sem. A magántulajdon megsértése eljárást, kitiltást von maga után.
  • Nem engedélyezett a szigetre felmenni, az csak vendég jeggyel látogatható, máshogy nem engedélyezett.
  • Nem engedélyezett a büfé és a magaspart elnevezésű partszakaszt összekötő híd használata. Az csak vendégjeggyel, karszalaggal, horgászok számára napijeggyel, a területen faházat bérlők számára elérhető.
A vendégjegyek díjait a halasítási program támogatására fordítjuk, pénztári bizonylatot adunk róla, köszönjük a hozzájárulást!
  • A magasparti partszakasz megközelítése csak a befolyó irányából, kapun áthaladva és a kifolyó irányából kapun áthaladva engedélyezett. Minden más útvonal a terület tulajdonosának rendelkezésével ellentétes, jogszerűtlen és tiltott.
  • a magasparton csak horgászat megengedett, sportolás céljából futni, kerékpározni tilos!
A terület mindennapi fenntartásán dolgozók természetesen bírnak a magánterület tulajdonosának engedélyével motorizált, gépesített áthaladási eszközök használatát illetően. Ezt csak jelképesen, a manapság megszokott reakciók miatt jeneítjük meg.
  • a magaspartot csak a terület vendégei használhatják (az említett használat, egy sétán túlmutató használatot jelent)  karszalaggal és egy séta erejéig a vendégjeggyel rendelkezpő látogatók.
A magaspartot egy séta erejéig a magánterület Tulajdonosa abban az esetben, ha az megnyitott állapotú térítés ellenében engedélyezi használni a befolyó kapun és a kifolyó kapunk keresztüli áthaladással, máshogy nem.
Összegezve a fentieket, tudomásul kell venni mindenkinek, hogy a magánterületet horgászati célra hasznosítjuk, horgászok által kifizetett díjakból és szeretetből tartjuk fenn, mindenkor szem előtt fogjuk tartani a területet magukénak érző Horgásztársaink és a területért dolgozók érdekeit, akik anyagilag és munkájukkal, szabadidejükkel is hozzájárulnak ahhoz, hogy értéket teremtsünk, a megalkotott eszmei és anyagi értékeinket megvédhessük. Aki az év 365 napján a területen tartózkodik tisztán látja és a bőrén érzi azokat a behatásokat, ingereket, amik a területre érkezőktől irányunkba és az általunk szeretett és tisztelt területtel szemben érkeznek. Mi az egyenlőség elve alapján reagálunk mindezekre és hozzuk meg azokat a mindig fokozatos rendelkezéseket magánterületünkön, melyeket szükségesnek tartunk.
…. a területnek van Gazdája, aki tiszteli, szereti és ápolja mindazt, ami minket körülvesz.
GOODFRIEND GROUP,
One of the Good Ones

Történetünk…

1961-ben a tatabányai szénbányák az Öreg-tó védelme miatt építtették ezt a biológiai szűrőmezőt. Az elsődleges szempont az volt, hogy az Által-ér itt tegye le a hordalékát. Megépítették a ma „magaspart” néven ismert gátat és elárasztották a területet. Akkoriban még nem sokan gondolták volna, hogy ez a tó ilyen sok élményt fog nyújtani a horgászoknak, hiszen ez sokadrangú szempont volt akkoriban. Ezt a tavat szerencsére a területen lévő fák kivágása nélkül hozták létre, így megmaradt a mederben minden olyan természetes búvóhely, ami kedvelt élőhelye a halaknak. Akkoriban a tóból rengeteg fa állt ki és nagyon nehezen lehetett horgászni. Ennek köszönheti az akadósságát és nagyhal tartó képességét. Ilyen körülmények között volt esélyük a halaknak, hogy kapitális méretűre nőhessenek. Ezek a fák az idő múlásával elkorhadtak és a vízbe dőltek, azonban szemléletünk az akadók és a nagy halak megtartásra vonatkozóan mindmáig megmaradt.

A jelenlegi meder rengeteg természetes akadót rejt, melyek mind együtt képezik ennek a tónak a sajátosságát, mi megtartjuk azokat. Már a 80-as években fogtak a Derítő-tóban 20 kg feletti pontyot, 40 kg feletti harcsát és mindig híres volt a süllő állományáról. Mára elsődleges szerepe a horgásztatás lett, mivel a bányák bezártak, az úszó üledék felfogására, derítésre a továbbiakban már nincs szükség. A tó egy köztes állomás a víz mozgását illetően, mely utazás során nagy utat jár be, így kiemelt jelentőségű az átfolyó víz minősége, melyet rendszeresen és részletekbe menően ellenőriznek, szakszerűen gondoskodnak annak kifogástalan mivoltáról.
Mikor még szinte ismeretlen volt hazánkban a boilizás, itt már hatalmas pontyokat lehetett fogni. Akkoriban még nem számítottak védett halnak a nagytestű pontyok, így bárki elvihette azokat szabadon, azonban sok-sok évvel ezelőtt a 7 kg feletti pontyokat védett halnak minősítették. A halak iránti tiszteletünknek és elkötelezettségünknek köszönhetően, a 2018-as évtől ezt a védelmet kiterjesztettük az 5 kg súlyt elért példányokra is. 2024-től a 9kg súlyt meghaladó pontyok kifogását követően regisztráljuk a halakat, felmérjük állapotukat, követjük fejlődésüket, majd mérlegelést követően visszahelyezzük őket az élőhelyükre és ezért a horgász egy 2.000.- Ft értékű, horgászatra fordítható kupont kap. Ezzel is szeretnénk ösztönözni a horgászokat arra, hogy a halakat szabadon eresszék. 2018 elejétől a 25 kg-ot meghaladó harcsa is védett halnak minősül. A tóban szinte mindenféle békés és ragadozó hal megtalálható.

Az utóbbi években a tó rohamosan fejlődött, így már szinte minden igényt kielégítő, aktív pihenésre alkalmas horgászparadicsommá vált az egész család számára. Nem csak a kimondottan horgászni vágyók látogatnak el hozzánk, hiszen egyre többen választják a tavat olyanok is, akik szeretnének a természetben, kifejezetten ebben a gyönyörű környezetben kikapcsolódni és feltöltődni a munka után. Mára már összkomfortos, több szobás házak is bérelhetők a tavon. A sátorozás a tó teljes területén térítésmentes.

Szemléletünk és határozott tetteink elválaszthatatlan részét képezi a természet és a benne élő állatok tisztelete és szeretete, célunk azok megóvása és gondozása. Szándékunk, hogy teret biztosítsunk mindazoknak, akik szeretnének a város közelében lévő eredeti és hamisítatlan természetben megpihenni, látni, nézni és érezni.

Sok szeretettel várunk mindenkit!